Vem är Caroline Elf?

Jo, Caroline Elf är en glad och positiv tjej som älskar katter och hundar.
Hon gillar att sticka och det är alltid mycket färg och rörelse i hennes alster.
Det är vad 118100 tror i alla fall :-)

Igår kom Mathilda hit. Vi åt taccos och tittade på film, Twilight. Sedan bakade vi en kaka som vi åt till nästa film, En shopoholics bekännelser. Och sen såg vi på Twilight igeen, bästa filmen!
Somnade tidigt, runt tio skulle jag tro.
Vaknade och åt frukost. Tittade på tv en stund och åt lite lunch innan vi gick hem till mor och far. Åt middag där och sedan körde brorsan hem mig. Grattis till körkortet!

Nu är jag hemma, ser på film på tv - Beauty Shop tror jag den heter. Ska ta och baka en kaka tror jag. Sockerkaka med vaniljkräm, hur gott är inte det..? ;-)
Här kommer receptet om någon mer skulle bli sugen..!

Ingredienser:
3 ägg
3 dl strösocker
1 dl kokande vatten
3 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
Vispa ihop ägg och socker. När smeten är pösig, tillsätt varmt vatten. Blanda sedan i vetemjöl och bakpulver. Häl smeten i en stor, smord och bröad form och grädda i 180 grader i ca 30 minuter.

Fyllning:

125 g smör
1 dl mjölk
4 msk vaniljsocker
Smör och mjölk kokas häftigt i 2 minuter, sedan smöret smält färdigt. Ta kastrullen åt sidan och vispa sedan i vaniljsockret. Låt kakan svalna. Dela den på mitten och häll lika mycket fyllning på insidan av båda bottnarna. Lägg ihop kakan. Vaniljsmeten stelnar ihop om kakan får stå i kylen. Sikta florsocker över kakan innan servering.

Ciao ♥
//Caroline

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0