Ljudet av ditt hjärta

Regnet smattrar på mitt fönster och jag ligger här nerkrypen under mitt täcke. Antar att det är dags att sova nu, trots att jag egentligen vill försvinna in i en bra bok.
Idag är jag frånvarande, drömsk och fundersam. Tänk om, varför? Hur? När? Är livet bestämt av ödet eller formar vi det själva? Jag tror att vi föds till ett öde, med vissa möjligenheter, vissa personer man ska träffa, vissa utmaningar man ska klara. Det är ganska skrämmande att tänka att hela ens liv är förutbestämt utan ens vetskap. Jag kanske ångar mig ändå, vi kanske trots allt väljer själva vilka vägar vi ska gå. Vad tror ni?
Och vad händer efter döden? Fortsätter livet? Tror ni på karma? På Gud? Jag tror på mig själv. Allt jag gör är rätt. Även om det är fel så är det rätt för mig, just då.

Nu ska jag och mina tankar försöka sova. Inatt ska jag drömma många härliga drömmar om livet, kärleken och framtiden. Puss och godnatt!

Edit: Nu tror jag att det börjar åska! Så mysigt :)

Kommentarer
Postat av: Emrehedda

Great idea make it site. Thank you.

2011-11-30 @ 08:13:28
URL: http://emrehedda.bloglabel.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0